Namaste! - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Carmen Lecluyse - WaarBenJij.nu Namaste! - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Carmen Lecluyse - WaarBenJij.nu

Namaste!

Door: Carmen

Blijf op de hoogte en volg Carmen

04 November 2014 | Nepal, Kathmandu

Hier is ie dan, mijn eerste post!

Op de luchthaven van Zaventem had ik het toch eventjes moeilijk. Een overvloed van emoties. Wou schreeuwen van ‘hell yeah’, ‘raaaah’, ‘ik ben er klaar voor’!. Anderzijds het besef dat ik het écht aan het doen was en het ongeloof van zoveel steun te krijgen (waarvoor nogmaals ongelooflijk veel dankjewel!!!), deden enkele traantjes naar boven komen. Gelukkig was dat meer voor eventjes en heb ik daar momenteel geen last meer van.
De trip naar Nepal was vermoeiend, maar nadat ik verlost werd met een visum in de luchthaven van Kathmandu, kon ik naar buiten. Dat ik me had overslapen de dag van vertrek (paniel ALOM) was ik dan al lang vergeten!
De rit in de taxi (tuut tuut en chaos overal) voelde aan als ‘aahhhh, crazy, I like it’. Herinneringen aan de trip naar India kwamen naar boven. Daarom waarschijnlijk geen echte cultuurschok voor mij (op dit moment). Buiten de muizen op mijn kamer (die ik samen met roommate Yvon/Yamuna bestrijd), de tonnen rijst die ik al heb verorberd (op ongelooflijk veel manieren), het ijskoude water en de reguliere toiletgebruiken waar ik nog NIET aan gewend bent, voel ik me hier best thuis. :) In ieder geval meer dan welgekomen! Nepali people zijn zó vriendelijk!
Momenteel verblijf ik in het vrijwilligershuis te Kathmandu (hoofdstad Nepal), bij Rajesh (directeur The Green Lion) en zijn familie. We zijn met 14 vrijwilligers. Ze komen uit Australië, Engeland, US, Duitsland, Nederland, België en China. Allen worden we deze week ondergedompeld in de Nepalese cultuur. Soort van voorbereiding. Gaande van het eten met handen tot het buitenhouden van ‘the bad spirits’ en the name giving ceremony. Iedereen kreeg dus een Nepalese naam. In Nepal ben ik ‘Karuna’. Wat betekent: ‘kind hearted’. Ik stel me graag voor: ‘Mero naam Karuna ho’.
Morgen geef ik samen met mede-vrijwilliger Scarlet (alias Sita) een rondleiding bij de stupa Bouthanath (tempel, trekpleister voor pelgrims van Boedhistisch geloof) voor de collega-vrijwilligers. Eén van de opdrachten tijdens deze week. Als bereidwillige weer te snel mijn hand opgestoken. Typisch bedenk ik me... :p Maar goed. De ervaring van gids te mogen zijn op een onbekende plek, neem ik er graag bij!

Ik kijk uit naar de komende dagen. Er staat nog veel op de planning. De inleefweek eindigt op vrijdag. Op zaterdag plannen we een uitje met de vrijwilligers. We verkennen dan nog enkele tempels en bezienswaardigheden rond Kathmandu. Zondag begint de trip richting Panauti, naar het vrijwilligershuis Joining Hands Nepal. Dat is zo een 35km van Kathmandu. Benieuwd hoe dat zal worden.

I will keep you guys posted!

ps: Aan mijn omie, opie en mama: alles OK! Ik ben nog niet opgegeten door tijgers, kan je dat nu geloven?! ;) Ik heb geen koud (behalve onder de douche) en ik ben alive and kicking! So don't worry please!

  • 04 November 2014 - 18:49

    Wim Hover:

    Carmen,

    Mooi verslag geeft een beeld bij mij waar je terecht bent gekomen, zie uit naar je volgend verslag.

    Wim Hover

  • 05 November 2014 - 18:26

    Mieke:

    Leuk, hopelijk een leerrijke ervaring. Het zal je wel goed gaan ginds. Ik zie er al naar uit naar het volgende verslagje.Doeiiiiiiiiiiiiii

  • 06 November 2014 - 09:15

    Sofie:

    Oh Carmen amai, wat een avontuur toch hé, leuk om te lezen!!X

  • 06 November 2014 - 10:12

    Jordy Luyten:

    TOP!!! Zeer leuk om te lezen ... ;)

  • 07 November 2014 - 16:39

    Isabel:

    Ik blijf je avontuur volgen, hoor !
    Good luck !

  • 18 November 2014 - 12:24

    Roos:

    Geniet ervan! en maak mooie foto's. Beleef je avontuur voor 100%!!!
    Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nepal, Kathmandu

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

29 November 2015

Voor altijd

19 December 2014

N.E.P.A.L.

03 December 2014

Het is wat je er zelf van maakt

20 November 2014

Eenvoud siert

09 November 2014

Week vol indrukken
Carmen

Actief sinds 29 Okt. 2014
Verslag gelezen: 270
Totaal aantal bezoekers 5731

Voorgaande reizen:

29 Oktober 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: